Blog groep 1/2 Blog groep 2/3

Kleuters en groep 3 op excursie naar de Hoge Veluwe

Op vrijdag 5 oktober zijn de kleuters en de kinderen van groep 3 op excursie geweest naar Otterlo.
Voor het eerst gingen we allemaal met de bus op reis, dat was best spannend. Het was erg leuk dat alle andere kinderen van de Da Costaschool ons gingen uitzwaaien. In de beeldentuin van het deftige museum Kröller Müller konden we filosoferen over de beelden die we daar zagen. Op school hadden we daar al een filmpje over gezien en liedjes geleerd. Nu zagen we de beelden in het echt. Ieder groepje kreeg een koffer met vragen en opdrachten bij de beelden. Daarna maakten we een lange wandeling naar het bezoekerscentrum van de Hoge Veluwe. Daar konden we eten bij de picknicktafels en daarna heerlijk spelen in het bos. Om 13.00 uur stond de bus weer klaar en konden we terug naar school. Daar haalden we een grapje uit door te doen of de kinderen in Otterlo achter gebleven waren. Gelukkig zijn we allemaal veilig terug gekomen en konden we moe, maar voldaan de papa’s en mama’s een dikke knuffel geven. Het was een spannende en leuke dag. Papa en mama’s die ons geholpen hebben: hartelijk dank!!